Medicus On-Line + Cloud Computing =
Medicus On-Line w "chmurze"
Medicus On-Line w „chmurze” to innowacyjne rozwiązanie umożliwiające prowadzenie dokumentacji medycznej wraz z procesem gromadzenia i przepływem informacji w placówkach służby zdrowia z użyciem zdalnej webowej platformy. Kluczowym elementem tego rozwiązania jest przechowywanie wszelkich danych na serwerach zlokalizowanych w dedykowanym, zabezpieczonym centrum serwerowym naszej firmy, a nie na lokalnych serwerach Klienta, jak ma to miejsce w Modelu Stacjonarnym.
Oprogramowanie w "chmurze" zostało stworzone z myślą o podmiotach medycznych (publicznych oraz prywatnych) takich jak:
-
praktyki lekarskie i pielęgniarskie (zarówno indywidualne jak i grupowe),
- poradnie,
- przychodnie.
Oferowna przez nas technologia Cloud Computing w medycynie umożliwia korzystanie z aplikacji zarówno stacjonarnie z gabinetu oraz dowolnego miejsca przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych posiadających dostęp do Internetu.
Wykorzystanie usługi Cloud Computing w modelu SaaS (ang. Software as a Service) zapewnia:
- bezpieczeństwo danych poprzez:
- szyfrowane połączenia (przez SSL),
- automatyczne wykonywanie kopii bezpieczeństwa.
- administrowanie bazą danych, wykonywania kopii zapasowych oraz cyklicznych aktualizacji.
- zgodność z aktualnym polskim prawem (przepisy GIODO, NFZ, Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Finansów).
Medicus On-Line w „chmurze” umożliwia m.in:
- kompleksową obsługę pacjenta poczynając od rejestracji poprzez ewidencję przebiegu wizyty, a kończąc na wydruku oraz archiwizacji pełnej dokumentacji medycznej.
- dostęp do danych Pacjenta, historii chorób, badań i recept.
- generowanie i drukowanie recept z systemu.
- wspomaganie prawidłowego wystawiania recept (podpowiadanie interakcji oraz poziomu refundacji z lekospisu, rejestr pro familia i pro auctore, kopiowanie recept).
- prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej (EDM).
- automatyczną weryfikację uprawnień pacjenta do świadczeń (eWUŚ).
- stosowanie standardów międzynarodowej klasyfikacji ICD-10 i ICD-9.
- obsługę wydruku paragonów z drukarki fiskalnej.
- stałe monitorowanie kosztów leczenia oraz ich automatyczne dopisanie do karty pacjenta.
- tworzenie elektronicznego zestawienia (raporty), m.in. lista wizyt na gabinet, na lekarza.
- generowanie szerokiego zakresu predefiniowanych szablonów wydruków.
- tworzenie wzorców dokumentacji medycznej i ich przypisania do jednostek organizacyjnych.
- import zewnętrznych rejestrów (lekospisy BAZYL i BLOZ, rejestr ZOZ z CSIOZ, rejestr gmin GUS TERYT, kody pocztowe)
- stworzenie bazy pacjentów (klientów) i mechanizmu komunikacji z nimi (e-mail, SMS).
- samodzielną rejestrację pacjentów przez Internet z wykorzystaniem e-mail oraz SMS - E-rejestracja.